О Г О Л О Ш Е Н Н Я

 

 




 

ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБА ІНФОРМУЄ
До відома жителів області

      У разі виникнення питань в частині реєстрації сільськогосподарської технікизвертайтесь за контактними даними:

Відділ реєстрації сільськогосподарської технікиГоловного управління Держпродспоживслужби у Хмельницькій області

Контактна особа Заболотна А.В.
 м. Хмельницький,
вул. Свободи, 70, каб.114 тел. 0970250706
techvision@consumerhm.gov.ua

Контактна особа Кащук В.Л.
 м. Дунаївці,
вул. 1-го Травня, 1(райрада) тел. 0970239167

Контактна особа Мельник В.М.
 смт. Нова -Ушиця,
вул. Подільська, 17, кім.403 (райрада) тел. 0975371929

Контактна особа Кравчук С.В.
м. Теофіполь
вул. Небесної Сотні,63 (ветлікарня) тел. 0673809779

10.02.2020

Відбудеться «круглий стіл» «Участь жінок в політичній сфері як невід’ємна складова розвитку демократії в Україні»

      Захід відбуватиметься в рамках проекту Національного демократичного  інституту «Сприяння політичній участі жінок та підвищення видимості жінок-політиків у Хмельницькій області». Круглий стіл  - це платформа для формування порядку денного з забезпечення рівних прав та можливостей для жінок і чоловіків у всіх сферах суспільного життя органів місцевого самоврядування.
Запланована дата проведення круглого столу:
12 лютого – смт. Нова Ушиця, у приміщені Новоушицької гімназії №1, запрошуємо депутаток та громадських активісток Новоушицького та Віньковецького району.
Початок о 10.30, орієнтовна тривалість 1,5 – 2,0 години.
Витрати на проїзд, за наявності квитків, будуть повертатися.
За додатковою інформацією звертатися  за телефоном:  098 47 87 555 -  Ірина Столярчук

07.02.2020

Оголошення

   18 лютого 2020 року о 10.00 годині за адресою: смт Віньківці, вул. Соборної України, 15, у  залі засідань райдержадміністрації відбудеться публічний звіт про роботу Віньковецької районної державної адміністрації у 2019 році першого заступника голови районної державної адміністрації Володимира Лужняка.
Регламент проведення публічного звіту:
10:00 – 10:30  –  звіт про результати роботи за 2019 рік;
10:30 – 11:00  – запитання та відповіді.
Контактна особа з питань проведення заходу:  начальник відділу організаційної роботи та управління персоналом апарату райдержадміністрації Оксана Пуківська (контактний телефон 30072, email: vinadm@vin-km.gov.ua).

07.02.2020

Оголошення

   Публічне представлення головним розпорядником коштів інформації про використання бюджетних коштів за бюджетними програмами буде проводитися 19 лютого 2020 року о 09:45 у залі засідань райдержадміністрації.

29.01.2020

Запрошуємо долучитися до проведення загальнонаціонального флешмобу під назвою «МОСТИ ЄДНАННЯ»

   22 січня – величний день в історії України. Цього дня далекого 1919 року на Софіївській площі у Києві було проголошено Акт возз’єднання Української Народної Республіки та Західно-Української Народної Республіки.
Соборність – це не тільки спільні етнічні землі у рамках держави, а насамперед, духовне єднання всього населення нашої країни в ім’я миру, свободи і процвітання рідної землі.
До Дня Соборності України пропонується проведення загальнонаціонального флешмобу під назвою «МОСТИ ЄДНАННЯ», що полягає у поширенні у соціальних мережах фото громадян держави в національному одязі під хештегом #мости_єднання.
Його мета – показати всім, що кожен громадянин України не байдужий до нашої держави та підтримує її єдність. Це особливо важливо у важкі часи війни на сході України та інформаційної війни проти нашої держави з боку Росії.
Учасником флешмобу може стати кожен, хто підтримує Україну, прагне її єдності та припинення військової агресії з боку Росії!

ЯК ДОЛУЧИТИСЬ ДО ФЛЕШМОБУ

- одягнути національний костюм
- зробити фотографію або селфі та опублікувати його у Facebook із хештегом #мости_єднання.

17.01.2020



Оголошення

   На виконання пункту 1 розділу 6 протоколу засідання Кабінету Міністрів України від 24.12.2019 №29 розпорядженням голови облдержадміністрації від 28.12.2019 №915/2019-р затверджено персональний склад міжвідомчої регіональної робочої групи зі сприяння у боротьбі із нелегальним обігом і роздрібною торгівлею пальним у Хмельницькій області.
Головним завданням зазначеної робочої групи є проведення спільних заходів щодо боротьби із нелегальним обігом і роздрібною торгівлею пальним в області.
Враховуючи зазначене вище, просимо всебічно сприяти правоохоронним та контролюючим органам у виявленні нелегальних АЗС та за необхідності надавати допомогу в організації зберігання вилученого під час проведення слідчих та оперативних дій обладнання та пального.
Про факти ймовірної нелегальної торгівлі пальним інформувати за телефонами:
0-800-50-10-07 - безкоштовна гаряча лінія Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області.
0-800-50-02-02 - безкоштовна гаряча лінія Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області .
(0382) 65-20-84 - контактний телефон Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури облдержадміністрації.

11.01.2020



Оголошення

   За дорученням  Головного управління  Держгеокадастру у Хмельницькій області, на  виконання  п. 4 Протоколу  виробничої наради під головуванням  голови  Держгеокадастру   Башлика Д.О.  від  04.12.2019  року, Відділ у Віньковецькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій  області інформує про  скасування  необхідності  реєстрації  апаратури   супутникових  радіонавігаційних  систем

16.12.2019


Відділ у Віньковецькому районі
Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області

До відома Головам сільських (селищних) рад

   З метою виконання підпункту 2 пункту 1 Указу Президента України від 22.07.2019 року № 542/2019 «Про заходи щодо протидії рейдерству», на виконання пункту 2 Протоколу виробничої наради з керівниками Головних управлінь в областях від 26.09.2019 року щодо систематизації інформації про земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року та посвідчене відповідними державними актами і договорами оренди, відомості про які не внесені до Державного земельного кадастру та відповідно до доручення Держгеокадастру від 18.10.2019 року № 22-28-0.21-8539/2-19 та на виконання доповідної записки Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 3853/3-19-0.2 від 25.10.2019 року інформуємо громадян, стосовно розробки відповідних документацій із землеустрою на земельні ділянки право власності (користування) на які виникло до 2004 року для подальшого внесення відомостей до Державного земельного кадастру. Таким чином у разі виявлення земельних ділянок на території сільських (селищних) рад просимо звертатися у найкоротші терміни до Відділу у Віньковецькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області.

30.10.2019


Відділ у Віньковецькому районі
Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області

УВАГА! Оголошення про зміни і умови проведення земельних торгів в Головному управлінні Держгеокадастру у Хмельницькій області

Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 року № 688 « Деякі питання реалізації пілотного проекту із запровадження електронних земельних торгів і забезпечення зберігання та захисту даних під час їх проведення» реалізація пілотного проекту тривала до 01 жовтня 2019 року.
В зв’язку із закінченням терміну дії  пілотного проекту та завершення строку дії договору з електронним майданчиком державного підприємства «Сетам» Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області проводитиме земельні аукціони з продажу права оренди відповідно до статей 134-139 Земельного кодексу України.
Земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах). Земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів. Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється виключно на земельних торгах, крім випадків, встановлених частинами другою і третьою статті 134 Земельного Кодексу. Організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів. Виконавцем земельних торгів є суб'єкт господарювання, який уклав з організатором земельних торгів договір про їх проведення. Учасником земельних торгів є фізична або юридична особа, яка подала виконавцю земельних торгів документи, зазначені в частині сьомій статті 137 Земельного Кодексу, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, зареєстрована у книзі реєстрації учасників земельних торгів і відповідно до закону може набувати право власності чи користування земельною ділянкою, яка виставляється на земельні торги.
28-30 жовтня 2019 року Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області виставить на відкриті торги 16 земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності. Інвесторам запропонують землі загальною площею більше 234,05 га.
Стартовий розмір річної орендної плати встановлений на рівні 8% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Детальна інформація про земельні ділянки розміщена на сайті Держгеокадастру.
Ознайомитись з умовами проведення торгів можна за телефоном
(038 2) 67-07-66 Відділ ринку та оцінки земель

Оголошення щодо закупівлі житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа за кошти з державного бюджету

Віньковецька районна державна адміністрація здійснює закупівлю житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа за кошти з державного бюджету, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 №877 "Про затвердження Порядку та умов надання у 2019 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа", в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2019 №616.
Запропоноване житло повинно відповідати наступним вимогам:

  1. Житло в межах Хмельницької області.

2. Вимоги до предмета закупівлі:
- житло не повинно бути визнаним аварійним або таким, що підлягає знесенню;
- загальна площа житла не повинна бути менше 31 кв.м.;
- задовільний санітарно-технічний стан;
- придатне для проживання;
- відсутність заборгованості по сплаті за комунальні послуги, платежам за водопостачання, теплову та електричну енергію та іншим платежам.
3. Перелік документів, необхідних для подання пропозицій:
- оригінал правового документу та технічний паспорт на житло;
- витяг з реєстру обтяжень;
- оригінал паспорта власника житла;
- довідка (або довідки) про відсутність заборгованості по оплаті усіх житлово-комунальних послуг;
- звіт про незалежну оцінку майна;
- фото житлових приміщень;
- довідка про осіб, які прописані або зареєстровані в будинку (квартирі).
Власників житла, які бажають продати нерухоме майно, просимо звертатися до Управління соціального захисту населення за адресою: смт Віньківці,   вул. Соборної України, 15, каб. №118, щоденно з 08:00 до 17:00.



Щодо деяких положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» стосовно плати за абонентське обслуговування та плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем

   Враховуючи численні звернення підприємств галузі щодо реалізації окремих положень Закону України від 09.11.2017 № 2189 «Про житлово-комунальні послуги», зокрема, стосовно плати за абонентське обслуговування та плати за обслуговування, поточний ремонт  внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку Департамент економіки систем життєзабезпечення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України роз’яснює.
З 01.05.2019  в повному обсязі введено в дію Закон України від 09.11.2017 № 2189 «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон).
Практична реалізація норм і положень цього Закону, зокрема, що регулюють надання та оплату комунальних послуг, здійснюватиметься з переходом на нові договірні відносин між виконавцями комунальних послуг і споживачами.
При цьому Законом чітко визначено умови перехідного періоду.
Відповідно до пункту 4 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що не пізніш як протягом одного року з дня введення в дію Закону (тобто, не пізніше 01.05.2020) співвласники багатоквартирних будинків незалежно від обраної ними форми управління багатоквартирним будинком зобов’язані прийняти рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг (крім послуг з постачання електричної енергії та природного газу) щодо кожного виду комунальної послуги згідно з частиною першою статті 14 цього Закону, а виконавці комунальних послуг — укласти із такими співвласниками договори про надання відповідних комунальних послуг відповідно до обраної співвласниками моделі організації договірних відносин.
Прийняття рішень співвласників багатоквартирного будинку про вибір моделі організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг здійснюється відповідно до Закону України «Про особливості особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».
Статтею 10 цього Закону передбачено, що такі рішення мають прийматися на зборах співвласників. Рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.
Згідно із частиною першою статті 14 Закону за рішенням співвласників багатоквартирного будинку (уповноваженого органу управління об’єднання співвласників багатоквартирного будинку), прийнятим відповідно до закону, договір про надання комунальної послуги укладається з виконавцем відповідної комунальної послуги, визначеним статтею 6 цього Закону:
1) кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно (індивідуальний договір);
2) від імені та за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку управителем або іншою уповноваженою співвласниками особою (колективний договір);
3) об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку або іншою юридичною особою, яка об’єднує всіх співвласників такого будинку та в їхніх інтересах укладає відповідний договір про надання комунальних послуг, як колективним споживачем.
Співвласники багатоквартирного будинку (об’єднання співвласників багатоквартирного будинку) самостійно обирають одну з моделей організації договірних відносин, визначену частиною першою статті 14 Закону, за кожним видом комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії). У межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання різних моделей організації договірних відносин за різними видами комунальних послуг.
Вибір співвласниками багатоквартирного будинку моделі організації договірних відносин та укладення відповідного договору із виконавцем  комунальної послуги безпосередньо впливає на структуру платіжки споживача.
Так, частиною третьою статті 14 Закону встановлено, що у разі укладення між співвласником багатоквартирного будинку та виконавцем комунальної послуги індивідуального договору плата виконавцю комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і електричної енергії) складається з:
1) плати за послугу, що розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних послуг, визначеного відповідно до законодавства;
2) плати за абонентське обслуговування, граничний розмір якої визначається Кабінетом Міністрів України;
3) плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, які забезпечують надання такої послуги, що визначається договором між виконавцем та співвласниками.
При цьому Законом визначено, що виконавець комунальної послуги за індивідуальним договором забезпечує відповідність кількісних та якісних характеристик послуги встановленим нормативам на межі внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку та інженерно-технічних систем приміщення споживача.
Обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і електричної енергії), здійснюються виконавцем такої послуги на підставі відповідного договору із співвласниками. Капітальний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги, здійснюється співвласниками чи залученими ними уповноваженими на виконання таких робіт особами за рахунок співвласників.
У разі укладення індивідуального договору про надання комунальної послуги в багатоквартирному будинку, управління яким здійснює управитель, до договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком вносяться зміни в частині зменшення кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території на суму витрат на утримання, обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують постачання відповідної комунальної послуги.
Аналогічні по суті вимоги щодо витрат на утримання, обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку знайшли своє відображення також у підзаконних нормативно-правових актах – Правилах надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 712, та у наказі Мінрегіону від 27.07.2018 № 190, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 16.08.2018  за №934/32386 «Про затвердження Обов’язкового переліку робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території».
Водночас частина сьома статті 14 Закону встановлює, що у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку самостійно не обрали одну з моделей організації договірних відносин, визначених частиною першою статті 14 Закону, та/або не дійшли згоди з виконавцем про розмір плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують постачання відповідної комунальної послуги, між виконавцем відповідної комунальної послуги та кожним співвласником укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги відповідно до вимог частини третьої цієї статті з урахуванням таких особливостей:
1) виконавець забезпечує відповідність кількісних та якісних характеристик послуги встановленим нормативам на межі централізованих інженерно-технічних систем постачання послуги виконавця та внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку;
2) до плати виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором не включається плата за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують постачання відповідної комунальної послуги;
3) технічне обслуговування, поточний та капітальний ремонти внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують постачання відповідної комунальної послуги, здійснюються співвласниками чи залученими ними уповноваженими на виконання таких робіт особами за рахунок співвласників.
Отже, зважаючи на вищенаведене, введення в дію Закону з 01.05.2019 не є підставою для автоматичного нарахування виконавцями комунальних послуг плати за абонентське обслуговування та плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку.
Виходячи з вимог Закону:
плата за абонентське обслуговування нараховується виконавцем комунальної послуги у разі укладення за правилами, визначеними Законом, індивідуального договору про надання комунальних послуг (послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами) у багатоквартирному будинку (у т.ч. індивідуального договору, укладеного у випадках, визначених частиною сьомою статті 14 Закону);
плата за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку нараховується виконавцем комунальної послуги лише у випадку прийняття співвласниками багатоквартирного будинку рішення про укладення індивідуального договору про надання комунальної послуги таузгодження з виконавцем комунальної послуги розміру плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують постачання відповідної комунальної послуги.
Звертаємо увагу, що плата за абонентське обслуговування та плата за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку є платежами, що нараховуватимуться окремо від плати за комунальну послугу.
Порядками формування тарифів на теплову енергію та комунальні послуги, що затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2019 р. № 291) встановлено, що до тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, до тарифів на комунальні послуги не включаються витрати, які включено до складу плати за абонентське обслуговування, плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку згідно Законом.
При цьому зазначаємо, що вимог стосовно розроблення та затвердження Методики (порядку) розрахунку витрат, що включатимуться до складу плати за абонентське обслуговування та плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, законодавством не передбачено.
Також розмір відповідних платежів не підлягає встановленню органами місцевого самоврядування.
Натомість Законом визначено певні особливості на які варто звернути увагу.
Щодо плати за абонентське обслуговування
Згідно з визначенням, наведеним у статті 1 Закону, плата за абонентське обслуговування – це платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії) для відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, а у випадках, визначених цим Законом, також і витрати на обслуговування приладів — розподілювачів теплової енергії та/або вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у квартирах (приміщеннях) багатоквартирного будинку.
Таким чином, до складу плати за абонентське обслуговування включаються витрати виконавця комунальної послуги, що передбаченні у статті 1 Закону.
Плата за абонентське обслуговування розраховується виконавцем комунальної послуги, виходячи з його витрат.
При цьому згідно із статтею 4 Закону Кабінету Міністрів України надано повноваження встановлювати граничний розмір плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаватимуться споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами.
Граничний розмір плати за абонентське обслуговування, передбачений Законом – це максимально допустимий розмір плати за абонентське обслуговування, що може нараховуватися виконавцем споживачеві відповідної комунальної послуги, яка надається у багатоквартирному будинку за індивідуальним договором.
На виконання вимог Закону Мінрегіоном розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами», який в установленому порядку внесено на розгляд Урядові.
Формула розрахунку граничного розміру плати за абонентське обслуговування, що визначена зазначеним проектом постанови, слугує виключно для визначення бази (величини), вище якої не може нараховуватися плата абоненту за абонентське обслуговування.

Щодо плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку
За вимогами Закону плата за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку визначається договором між виконавцем та співвласниками багатоквартирного будинку.
Відповідно до статті 4 Закону до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства належить, зокрема, встановлення порядку обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води.
На виконання вимог Закону Мінрегіоном розроблено Порядок обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води, який  затверджено наказом Мінрегіону від 15.08.2018  № 219, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2018 р. за № 1074/32526 (далі – Порядок).
Згідно з вимогами пункту 2 розділу ІІ Порядку, обслуговування внутрішньобудинкових систем (за винятком вузлів комерційного обліку) здійснюється виконавцем на підставі відповідного договору з власником (далі — договір), який передбачає, зокрема:

  • види та періодичність проведення робіт з технічного обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем;
  • порядок ліквідації аварій.

Якщо обслуговування внутрішньобудинкової системи здійснюється виконавцем відповідної комунальної послуги, умови такого обслуговування включаються до індивідуального договору про надання такої послуги.
Пунктом 6 розділу ІІ Порядку передбачено, що розмір плати виконавцю формується за результатами обстеження з урахуванням стану систем, періодичності робіт з технічного обслуговування, погодженого із співвласниками переліку робіт з поточного ремонту та зазначенням витрат на ліквідацію аварій.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку виконання робіт з поточного ремонту внутрішньобудинкових систем здійснюється виконавцем на підставі плану проведення робіт з поточного ремонту, який формується виконавцем протягом п’ятнадцяти днів з дати набрання чинності договором на підставі переліку робіт, які було погоджено із співвласниками при укладанні договору та закладено до розміру плати виконавця.


Департамент економіки систем життєзабезпечення

Про Сертифікацію енергетичної ефективності будівель

Увага!

  Враховуючи численні звернення підприємств галузі щодо реалізації окремих
положень Закону України від 09.11.2017 № 2189 «Про житлово-комунальні
послуги», зокрема, стосовно плати за абонентське обслуговування та плати за
обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем
багатоквартирного будинку Міністерство регіонального розвитку, будівництва та
житлово-комунального господарства України роз'яснює.
З 01.05.2019 в повному обсязі введено в дію Закон України від 09.11.2017
№ 2189 «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон).
Практична реалізація норм і положень цього Закону, зокрема, що регулюють
надання та оплату комунальних послуг, здійснюватиметься з переходом на нові
договірні відносин між виконавцями комунальних послуг і споживачами.
При цьому Законом чітко визначено умови перехідного періоду.
Відповідно до пункту 4 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення»
Закону встановлено, що не пізніш як протягом одного року з дня введення в дію
Закону (тобто, не пізніше 01.05.2020) співвласники багатоквартирних будинків
незалежно від обраної ними форми управління багатоквартирним будинком
зобов’язані прийняти рішення про модель організації договірних відносин з
виконавцями комунальних послуг (крім послуг з постачання електричної енергії та
природного газу) щодо кожного виду комунальної послуги згідно з частиною
першою статті 14 цього Закону, а виконавці комунальних послуг - укласти із
такими співвласниками договори про надання відповідних комунальних послуг
відповідно до обраної співвласниками моделі організації договірних відносин.
Прийняття рішень співвласників багатоквартирного будинку про вибір
моделі організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг
здійснюється відповідно до Закону України «Про особливості особливості
здійснення права власності у багатоквартирному будинку».
Статтею 10 цього Закону передбачено, що такі рішення мають прийматися
на зборах співвласників. Рішення вважається прийнятим зборами співвласників,
якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа
яких разом перевищує 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових
приміщень багатоквартирного будинку.
Згідно із частиною першою статті 14 Закону за рішенням співвласників
багатоквартирного будинку (уповноваженого органу управління об’єднання
співвласників багатоквартирного будинку), прийнятим відповідно до закону,
договір про надання комунальної послуги укладається з виконавцем відповідної
комунальної послуги, визначеним статтею 6 цього Закону:
1) кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно
(індивідуальний договір);
2) від імені та за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку
управителем або іншою уповноваженою співвласниками особою (колективний
договір);
3) об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку або іншою
юридичною особою, яка об’єднує всіх співвласників такого будинку та в їхніх
інтересах укладає відповідний договір про надання комунальних послуг, як
колективним споживачем.
Співвласники багатоквартирного будинку (об’єднання співвласників
багатоквартирного будинку) самостійно обирають одну з моделей організації
договірних відносин, визначену частиною першою статті 14 Закону, за кожним
видом комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного
газу і з постачання та розподілу електричної енергії). У межах одного
багатоквартирного будинку дозволяється обрання різних моделей організації
договірних відносин за різними видами комунальних послуг.
Вибір співвласниками багатоквартирного будинку моделі організації
договірних відносин та укладення відповідного договору із виконавцем
комунальної послуги безпосередньо впливає на структуру платіжки споживача.
Так, частиною третьою статті 14 Закону встановлено, що у разі укладення
між співвласником багатоквартирного будинку та виконавцем комунальної послуги
індивідуального договору плата виконавцю комунальної послуги (крім послуг з
постачання та розподілу природного газу і електричної енергії) складається з:
1) плати за послугу, що розраховується виходячи з розміру затверджених
цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних
послуг, визначеного відповідно до законодавства;
2) плати за абонентське обслуговування, граничний розмір якої визначається
Кабінетом Міністрів України;
3) плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем
багатоквартирного будинку, які забезпечують надання такої послуги, що
визначається договором між виконавцем та співвласниками.
При цьому Законом визначено, що виконавець комунальної послуги за
індивідуальним договором забезпечує відповідність кількісних та якісних характеристик послуги встановленим нормативам на межі внутрішньобудинкових
систем багатоквартирного будинку та інженерно-технічних систем приміщення
споживача.
Обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем
багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної
послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і електричної
енергії), здійснюються виконавцем такої послуги на підставі відповідного договору
із співвласниками. Капітальний ремонт внутрішньобудинкових систем
багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної
послуги, здійснюється співвласниками чи залученими ними уповноваженими на
виконання таких робіт особами за рахунок співвласників.
У разі укладення індивідуального договору про надання комунальної
послуги в багатоквартирному будинку, управління яким здійснює управитель, до
договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком вносяться
зміни в частині зменшення кошторису витрат на утримання багатоквартирного
будинку та прибудинкової території на суму витрат на утримання, обслуговування
та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що
забезпечують постачання відповідної комунальної послуги.
Аналогічні по суті вимоги щодо витрат на утримання, обслуговування та
поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку
знайшли своє відображення також у підзаконних нормативно-правових актах –
Правилах надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджених
постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 712, та у наказі
Мінрегіону від 27.07.2018 № 190, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України
16.08.2018 за № 934/32386 «Про затвердження Обов’язкового переліку робіт
(послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання
багатоквартирного будинку та прибудинкової території».
Водночас частина сьома статті 14 Закону встановлює, що у разі якщо
співвласники багатоквартирного будинку самостійно не обрали одну з моделей
організації договірних відносин, визначених частиною першою статті 14 Закону,
та/або не дійшли згоди з виконавцем про розмір плати за обслуговування
внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують
постачання відповідної комунальної послуги, між виконавцем відповідної
комунальної послуги та кожним співвласником укладається індивідуальний
договір про надання комунальної послуги відповідно до вимог частини третьої цієї
статті з урахуванням таких особливостей:
1) виконавець забезпечує відповідність кількісних та якісних характеристик
послуги встановленим нормативам на межі централізованих інженерно-технічних
систем постачання послуги виконавця та внутрішньобудинкових систем
багатоквартирного будинку;
2) до плати виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором не
включається плата за обслуговування внутрішньобудинкових систем
багатоквартирного будинку, що забезпечують постачання відповідної комунальної
послуги;
3) технічне обслуговування, поточний та капітальний ремонти
внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують
постачання відповідної комунальної послуги, здійснюються співвласниками чи залученими ними уповноваженими на виконання таких робіт особами за рахунок
співвласників.
Отже, зважаючи на вищенаведене, введення в дію Закону з 01.05.2019 не є
підставою для автоматичного нарахування виконавцями комунальних послуг плати
за абонентське обслуговування та плати за обслуговування, поточний ремонт
внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку.
Виходячи з вимог Закону:
плата за абонентське обслуговування нараховується виконавцем
комунальної послуги у разі укладення за правилами, визначеними Законом,
індивідуального договору про надання комунальних послуг (послуг з постачання
теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання,
централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами) у
багатоквартирному будинку (у т.ч. індивідуального договору, укладеного у
випадках, визначених частиною сьомою статті 14 Закону);
плата за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових
систем багатоквартирного будинку нараховується виконавцем комунальної
послуги лише у випадку прийняття співвласниками багатоквартирного будинку
рішення про укладення індивідуального договору про надання комунальної
послуги та узгодження з виконавцем комунальної послуги розміру плати за
обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що
забезпечують постачання відповідної комунальної послуги.
Звертаємо увагу, що плата за абонентське обслуговування та плата за
обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем
багатоквартирного будинку є платежами, що нараховуватимуться окремо від плати
за комунальну послугу.
Порядками формування тарифів на теплову енергію та комунальні послуги,
що затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про
забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги» (в
редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 3 квітня 2019 р. № 291) встановлено, що до тарифів на теплову енергію, її
виробництво, транспортування та постачання, до тарифів на комунальні послуги не
включаються витрати, які включено до складу плати за абонентське
обслуговування, плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових
систем багатоквартирного будинку згідно Законом.
При цьому зазначаємо, що вимог стосовно розроблення та затвердження
Методики (порядку) розрахунку витрат, що включатимуться до складу плати за
абонентське обслуговування та плати за обслуговування, поточний ремонт
внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, законодавством не
передбачено.
Також розмір відповідних платежів не підлягає встановленню органами
місцевого самоврядування.
Натомість Законом визначено певні особливості на які варто звернути увагу.
Щодо плати за абонентське обслуговування
Згідно з визначенням, наведеним у статті 1 Закону, плата за абонентське
обслуговування – це платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної
послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку (крім послуг з постачання та розподілу природного
газу і з постачання та розподілу електричної енергії) для відшкодування витрат
виконавця, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги,
здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням
плати за спожиті комунальні послуги, а у випадках, визначених цим Законом, також
і витрати на обслуговування приладів - розподілювачів теплової енергії та/або
вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної
комунальної послуги у квартирах (приміщеннях) багатоквартирного будинку.
Таким чином, до складу плати за абонентське обслуговування включаються
витрати виконавця комунальної послуги, що передбаченні у статті 1 Закону.
Плата за абонентське обслуговування розраховується виконавцем
комунальної послуги, виходячи з його витрат.
При цьому згідно із статтею 4 Закону Кабінету Міністрів України надано
повноваження встановлювати граничний розмір плати за абонентське
обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що
надаватимуться споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними
договорами.
Граничний розмір плати за абонентське обслуговування, передбачений
Законом – це максимально допустимий розмір плати за абонентське
обслуговування, що може нараховуватися виконавцем споживачеві відповідної
комунальної послуги, яка надається у багатоквартирному будинку за
індивідуальним договором.
На виконання вимог Закону Мінрегіоном розроблено проект постанови
Кабінету Міністрів України «Про встановлення граничного розміру плати за
абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних
послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними
договорами», який в установленому порядку внесено на розгляд Урядові.
Формула розрахунку граничного розміру плати за абонентське
обслуговування, що визначена зазначеним проектом постанови, слугує виключно
для визначення бази (величини), вище якої не може нараховуватися плата абоненту
за абонентське обслуговування.
Щодо плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових
систем багатоквартирного будинку
За вимогами Закону плата за обслуговування, поточний ремонт
внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку визначається договором
між виконавцем та співвласниками багатоквартирного будинку.
Відповідно до статті 4 Закону до повноважень центрального органу
виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері
житлово-комунального господарства належить, зокрема, встановлення порядку
обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання,
водовідведення та постачання гарячої води.
На виконання вимог Закону Мінрегіоном розроблено Порядок
обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання,
водовідведення та постачання гарячої води, який затверджено наказом Мінрегіону
від 15.08.2018  № 219, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 вересня
2018 р. за № 1074/32526 (далі – Порядок). Згідно з вимогами пункту 2 розділу ІІ Порядку, обслуговування
внутрішньобудинкових систем (за винятком вузлів комерційного обліку)
здійснюється виконавцем на підставі відповідного договору з власником (далі -договір), який передбачає, зокрема:
- види та періодичність проведення робіт з технічного обслуговування
та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем;
- порядок ліквідації аварій.
Якщо обслуговування внутрішньобудинкової системи здійснюється
виконавцем відповідної комунальної послуги, умови такого обслуговування
включаються до індивідуального договору про надання такої послуги.
Пунктом 6 розділу ІІ Порядку передбачено, що розмір плати виконавцю
формується за результатами обстеження з урахуванням стану систем, періодичності
робіт з технічного обслуговування, погодженого із співвласниками переліку робіт з
поточного ремонту та зазначенням витрат на ліквідацію аварій.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку виконання робіт з поточного
ремонту внутрішньобудинкових систем здійснюється виконавцем на підставі плану
проведення робіт з поточного ремонту, який формується виконавцем протягом
п’ятнадцяти днів з дати набрання чинності договором на підставі переліку робіт, які
було погоджено із співвласниками при укладанні договору та закладено до розміру
плати виконавця.




Календарь
Лютий 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
Зодіак: Риби
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
© Віньковецька районна державна адміністрація